Analiza statystyk czyli webanalytics

Dzięki zainstalowaniu fragmentu kodu do badania ruchu na stronie, możliwe jest uzyskiwanie bardzo zaawansowanych danych na temat sposobu, w jaki użytkownicy docierają do serwisu i jak się w nim poruszają. Analiza statystyk dotyczących ruchu na stronie jest dokonywana najczęściej za pomocą narzędzia Google Analytics, które doskonale sprawdza się w przypadku nawet dużych serwisów.

Dane statystyczne mogą dać bardzo interesujący obraz ruchu w serwisie i pozwolić określić czy serwis spełnia stawiane przed nim założenia. Na przykład, czy liczba odwiedzin rośnie, jak długo użytkownicy pozostają w serwisie, ile podstron odwiedzają albo z jakich źródeł docierają.

Bardzo ważne jest też śledzenie zmian w kontekście działań reklamowych i marketingowych – czy pieniądze inwestowane w promocję przekładają się na wzrost popularności i efektywności serwisu. Wreszcie analiza statystyk pozwala też wysuwać wnioski na temat rodzaju odwiedzających serwis i jego użyteczności. Odpowiednio przeanalizowane dane mogą ujawnić słabe punkty serwisu – miejsca, w których użytkownicy napotykają bariery albo znajdują informację, która sprawia, że opuszczają serwis. Analiza statystyk, jako uzupełnienie badań jakościowych, jest bardzo dobrym narzędziem pomagającym określić użyteczność serwisu.

Zobacz również: Clicktracking .