Proces projektowy

Użyteczne serwisy nie są dziełem przypadku - stoi za nimi
praca projektowa i badawcza.Dobrze zaplanowany proces
i wykorzystanie właściwych narzędzi pomaga szybciej osiągnąć
zamierzony cel.

User centered design

Podstawą naszej pracy jest proces projektowy zorientowany na użytkownika (czyli User Centered Design, w skrócie UCD).Jego istotą jest angażowanie odbiorców na jak najwcześniejszym etapie prac oraz działanie iteracyjne.Ważnym elementem tego podejścia jest również stosowanie badań - wywiadów, ankiet czy obserwacji na etapie zbierania wymagań,a następnie testów użyteczności prototypów czy badań eyetracking gotowych produktów.

Analiza i przygotowanie projektu

Przyjęcie właściwych założeń, które odpowiedzą na potrzeby użytkowników jest podstawą efektywnych prac projektowych.Warto poświęcić odpowiednią ilość czasu na pogłębioną analizę - pozwoli to zaoszczędzić czas na etapie projektowania i wdrożenia,które jest najbardziej kosztowne.

  • Warsztaty strategiczne

    Warsztaty to element, którzy pozwala poznać potrzeby biznesowe i określić ramy działania.

    Staramy się w ten sposób rozpoczynać każdy projekt.

  • Wywiady pogłębione z użytkownikami

    Obserwacja i wywiady pogłębione z użytkownikami dostarczają informacji o ich oczekiwaniach i potrzebach.

  • Persony, czyli sylwetki przedstawcieli grup docelowych

    Persony, czyli sylwetki przedstawcieli grup docelowych to narzędzie, które pozwala lepiej wcielić się w perspektywę odbiorcy produktu.

    I nie zapominać, dla kogo projektujemy.

  • Ankiety są sposobem na szybkie zebranie informacji

    Ankiety są sposobem na szybkie zebranie informacji od dużych grup respondentów,co jest istotne w projektach gdzie pojawia się duże zróżnicowanie potrzeb odbiorców.

Koncepcja i projekt

Najciekawsza część projektu to poszukiwanie rozwiązań. Projektanci rozwiązują problemy otwarte- potencjalnych rozwiązań są setki - intuicja i doświadczenie pomaga dojść do tych, które sprawdzą się najlepiej.

  • Szkice i ciche burze mózgów

    Szkice i ciche burze mózgów to doskonały sposób na eksperymentowanie i poszukiwanie niestandardowych rozwiązań projektowych.

  • Architektura informacji

    Architektura informacji tworzona jest w początkowej fazie projektu.

    Często stosujemy na tym etapie sortowanie kart.

  • Projekt funkcjonalny

    Pierwsza wersja projektu powstaje w formie klikalnych, interaktywnych makiet.Projekt funkcjonalny pozwala ocenić koncepcję interfejsu i przetestować go przed rozpoczęciem wdrożenia.

  • Projekt graficzny

    Projekt graficzny powstaje na podstawie makiet.

    Rozpoczynamy od kilku kierunków, aby ostatecznie wdrożyć ten, który najlepiej odpowiada na założenia projektu.

Specyfikacja, wdrożenie i wsparcie

Efektowny projekt to w przeważającej części odpowiednie wdrożenie i dbałość o każdy szczegół. Pracujemy blisko z zespołem wdrożeniowym,aby zapewnić jak najlepszy efekt końcowy.

  • Specyfikacja funkcjonalna

    Makiety w przypadku złożonych systemów to czasem zbyt mało. Dlatego przed przekazaniem projektu przygotowujemy do nich opisy i specyfikację funkcjonalną.

  • Webmanula lub wzornik

    Specyfikacja graficzna (w formie webmanuala lub wzorników) to zbiór zasad i wytycznych, pomagających we wdrożeniu.

  • Audyt powdrożeniowy

    Audyt powdrożeniowy pozwala zweryfikować jakość wdrożenia i wyeliminować potencjalne usterki przed opublikowaniem projektu.

  • Analiza statystyk internetowych

    Analiza statystyk internetowych pomaga na bieżąco kontrolować efektywność wdrożonegorozwiązania i jest punktem wyjścia do ciągłej optymalizacji.

Badania

Analiza i testowanie to klucz do zapewnienia wysokiego poziomu User Experience. W zależności od etapu projektu i aktualnych celów, do dyspozycji są różne ilościowe i jakościowe metody badawcze.

  • Audyt ekspercki - użyteczności

    Audyt ekspercki jest szybkim i skutecznym sposobem oceny użyteczności serwisu lub aplikacji.

    Opiera się na sprawdzonych heurystykach użyteczności.

  • Testy i badania z użytkownikami

    Test z użytkownikami wspomagany badaniem eyetracking jest najlepszym narzędziem kompleksowej analizy serwisu, pozwalając wykryć znakomitą większość potencjalnych problemów.

  • Analizy rynku i badania porównawcze

    Analizy rynku i badania porównawcze sprawdzają się jako narzędzie inspiracji i określenia aktualnych trendów w branży.

Porozmawiajmy o User Experience